Saturday, December 25, 2010

Pyan Habib! Kenapa sebelum ni aku tak kenal kau?


Kan pernah aku tulis dulu pasal NI. Pasal muka, pasal walaupun muka kau buruk kau jangan nak malu. Dan kau, kalau muka orang tu buruk, kau jangan nak kutuk. Sebab kau taktau apa yang dia ada yang kau tak ada. Kali ni, pulak pasal suara. Kau jangan ingat suara kau sedap, kau lancang bercakap kau hebat? Kau salah. Kalau suara kau sedap, nada suara kau sedap, belum tentu otak kau sedap! Pyan Habib, juga merupakan blogger, yang juga seorang penyajak, pemuisi. Aku tak kenal sangat dia ni sebab baru ja tadi member aku rekemenkan satu video untuk aku tengok pasal Pyan Habib ni. Mulanya, aku ingat member aku tipu pasal Pyan Habib. Dia cakap P.H bila stress dia pergi gores duit syiling kat batu. Aku tergelak. Aku ingat dia main ketis ja sebut nama orang. Oh!! Rupanya betol. Wujud lelaki yang bernama Pyan Habib ni. Geng-geng Usman Awang jugak la ni. Pejuang bahasa dan bangsa!! Aku tabik kat hang Pyan Habib!!

Kat sini, aku selit video-video si P.H ni.. Usha la..







Pernah jugak berlakon ni bersama- sama M. Nasir!! Osman Tikus!! Hahaha.. Style Ah!!!




Sajak dia Bapaku Seorang YB!!

Pastu, member aku cakap, si Pyan Habib ni dia dulu tak pandai bercakap. Entah aku tak pasti. Sapa-sapa yang tau tolong bagitau aku sat na..

p/s: bukan senang nak jadi blogger. Tapi lagi susah nak jadi pemuisi.

17 kutukans:

...beliau adalah antara pemuisi yang pendekar sanjungi dan kagumi selain daripada ayahanda A.Samad Said...

kan.. hebat kan dia.. berani!!

Aku tak berapa kenal sebenarya. Tau nama je.. Tapi tengok gaya, memang ada aura yang bagus kan..

haha... sama la.. aku pon tak kenai.. tapi bila member aku gtau aku terus cari pasai dia.. hehehe

ini ka pyan habib? uih,, ak bru taw.. tenkiu.. huhu


weh, hadi.. buat header kt aku satu..aku xpandai.. :P

pyan habib tu bukan dalam cite kembara seniman jalanan ke?

aku repek dgn pyan habib ni..aku penah nangis tgk video dia baca puisi..kekurangan pd dri sbnrnya keberanian yg buat dia punya kelebihan nyata..awesome...

pyan habib..
x pernah kenal pon sebelum ni..

jemput-jemput la datang menerjah
http://ijatasni.blogspot.com

^________^

@kassim ahmad, ya.. dia ni pyan habib.. dia pandai berpuisi.. hang nak header? boleh gambarkan sikit dak nak header yang macam mana??

@super 1 jr, ya.. yang nak cakap tak reti tu... dia la.. dia mmg macam tu.. bukan buat2..

@sarah, eh.. repek ke respek? ke kerepek? buat kerepek pun nangis ka??

@afiefah safieni, ni dah kenal dah?? hehehe..dia ada blog.. g follow dia cepat!!! haha

@ijat hasni, nak ajak melodi tak nak terjah tu??? ke karam sign walia??

@ cik ain, aiya.. talak kenal jugak ka? orang muda bnyak tak kenal dia.. hehee.. [macam la en bul dah tua]

@encik tikus, pyan habib tau.. bukan yusuf tayob..

@heidi shafiq, hah?hah? hah??

xpa, hg buat ja cmna.. janji belakang background putih.. da tulisan bulanpurnama89 warna terah..

letak la gmbar orang bulat2 ..
kalu tulisan mcm crayon cntek gak...

haha..tengok, kan aku dah mintak mcm2.heehe.. hang buat ja.. mesti aku guna

apsal org yg suka berpuisi & beryair ni imej dorang sama jer.. rambut panjang bermisai & berjanggut??

ahahahaha baru perasan..RESPEK la bukan REPEK..malu den kweokweo

selamber ajer ak tgk bro nie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...