Sunday, October 30, 2011

Penjara, Wang, Bebas atau Penipuan

Tajuk macam serius, tapi isi? Adakah ia serius atau hanya main-main sahaja? Untuk pengenalan, penjara adalah tempat untuk menahan banduan yang belum dan yang telah dijatuhi hukuman penjara.(Portal Rasmi Jabatan Penjara). Dalam bahasa Inggeris, penjara ialah "jail' - A place for the confinement of persons in lawful detention, especially persons awaiting trial under local jurisdiction." Senang cerita tempat ini adalah tempat untuk orang-orang salah. Sepatutnya, namun kadang-kadang orang yang tidak bersalah pun bersepah di penjara. Siapa ada peguam yang hebat, duit yang banyak, dialah yang berkuasa. Untuk pengetahuan, Penjara Seumur Hayat dengan Penjara Seumur Hidup itu berbeza. Kenapa ia berbeza? Lihat saja ejaan. Nananananaa. Aku tulis blog macam budak-budak.

Lantaklaaa....sambung-sambung.

Seterusnya, wang. Apa itu wang? Wang adalah lelaki yang mempunyai channel di Youtube. Oh, maaf. itu Wong. Wang adalah duit. Simple kan? Semua faham kan? Kan?

Manakala, bebas bermaksud berkepak, bukan hamba, drumstik, bebas dari pengaruh alkoholik dan kfc. ???? Hehe. Namun Parti Bebas pulak.... eh. bahaya. ISA nanti.

Penipuan ada sesuatu yang tidak benar, direka-reka, dan melakukannya berdosa. Apa kaitan semua ni? Apa kaitan? Tiada kaitan. Apa-apa pun, mari kira layan video ini. Ilmiah ni. Rugi tak usha.


Sedih ke tak?


DAH!

0 kutukans:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...