Monday, February 14, 2011

Dissatisfaction of Signboards in Malaysia

Today, my entry would be in english.. Pardon me if my grammar sucks.
According to the title above, i would like to say that i am very very disappointed with the system of signboards in Malaysia. For instant, i wanted to go to Pantai Dalam recently, the signboard showed you have to turn left to go to pantai dalam, so i immediately turn left but went up to nowhere instead. The person who created signboards expect us to know the way to everywhere. signboards are meant to make it easier for people to reach from a place to another, not making it more "payah"..
the person who created signboards in malaysia is like let go of the cough at the stairs (melepaskan batuk ditangga) and the person who followed the signboards are like farting at the Perak River!(melepaskan kentut di sungai perak).
ada sekali tu, aku nak pi cari bank islam, it was very difficult because there was no signboards or any sign to show where i can find the bank. ke bank islam yg kurang? ish payah gak ni type bahasa inggeris ni, lagu mana orang boleh jadi power haa?? habaq mai kat aku.. hangpa paham ka?

Secara kesimpulannya, aku nak bagitau yang signboard kat Malaysia ni mengarut-ngarut-ridiculously. Depa ingat aku orang sana ka? Aku mai jauh, Kedah ooo. Macam la aku tau semua jalan kat KL ke mana-mana ka. Kadang-kadang orang KL pun sesat gak. Ya dak? Setuju tak dengan pandangan aku ni? Ke semua ni salah aku sebab aku tak reti membaca signboard ni? Ataupun aku terlalu menjadi cepat pelupa hingga tak ingat mana jalan yang aku lalui tadi? Ke memang aku sorang ja yang ada masalah dengan signboard ni? Kalau aku sorang ja ada masalah ni sorry la kepada pembaca kat sini.


Jadi, apakah penyelesaian yang dapat kita buat? Mungkin juga kerajaan dapat buat? Eh.. Bab2 ni buat apa pulak aku nak pikir. Ni bukan bab aku ni. Eh. Ataupun kena wujudkan satu kos kat Malaysia ni kos membaca dan memahami signboard? Kalau ada kos tu aku nak masuk la. Arghh.. Apa tah aku mengarut ni. Harap maaf.

p/s: "That's why english education is important", kata Usop. (HKLPR, 2010)

0 kutukans:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...