Tuesday, December 7, 2010

Ketiak basah sebab dok karang menatang ni. TQ sempena CONTEST LELONG : I LOVE MY SELF !

Ok, ini adalah aku. Ya anda betol. Saya tipu. Tunggu. Ada ke karangan cerpen berbentuk begini? Hmmm.. takpa.. semuanya bebas. Aku adalah aku. Nama aku Abdul Hadi bin Mohd Isa. Soalan wajib yang orang akan tanya adalah, apakah maksud Dabuldahi. Simple. Abdul=dabul, Hadi= dahi. Paham? Itulah hasil penterbalikkan yang berlaku sejak di zaman sekolah menengah. Pada dasarnya, perkataan dabuldahi ini cara sebutannya dab'uldahi. Ala-ala sebutan A'rab!! Tapi, bila penjajah orang putih menular, maka sebutan dia menjadi dabuldahi. Tak paham? Lantak hang lah!!

Oh, bitidabeliu, aku berasal dari Kedah. Kampung aku pulak nama dia agak racist. Tapi penduduk dia baik. Tak ada sifat perkauman. Nama kampung aku Kampung Tok Keling. Cerita pasal kampung aku, aku ingat cerita si Mi. Dia ada satu urusan dekat balai polis. Semasa kat kaunter, adala kot nak isi apa tah. Dan kerani polis itu berbangsa India. Time polis tu tanya nama kampung, si Mi ni tak terjawab. Takut la beb!!Haaa.. Maunya diparang kepala hang!!! Aku pun tak ingat sangat dia cerita.. orang kata apa.. Ingat-ingat lupa.

Dah, tu pasal kampung. Ni pasal aku. Inilah wajah sebenar aku.
Hensem kan? Nak percaya tak mau percaya ikut suka hati hang la ada aku kesah sangat ka pasal hang tu setan? Hahaha.. Kurang hajaq kan bahasa aku. Tapi takpa. Bukan aku yang kena maki. Ramai yang jeles kat aku sebab aku hensem. Tengok tu... tengok tu.. anda pun dah mula jeles.. Dah agak dah...

Eh, rasa macam dah nak panjang la. Nama cerpen. Cerita Pendek. Takkan nak taip panjang-panjang pulok. Nanti jadi cerjang kan buruk nama dia tu. Macam telanjang pun ada. Baik.

Sat, ada lagi. Aku pun taktau macam mana aku boleh minat dengar benda-benda blog ni. Aku ikut orang ja. Orang buat aku buat. Makan taik pun aku ikut la. Tapi yang pasti orang tu kena makan taik dulu la. Baru aku ikut. [ Sapa berani?? sapa???] Ni blog-blog yang aku suka lawat, antaranya junior aku Redzuan Kassim/ Ludul. Kenapa ludul? Ni nak cerita aku ke pasal dia?? Lagipun, ini pula blog yang aku suka jenguk juga akhir-akhir ni, Captain. Aku rasa macam tak kena dengan ayat lagipun tu.. Argh.. Macam dapat duit ja promote depa punya blog ni. Hahahaha... Ni pulak, entah la,, dah.. dah... aku malas dah ak taip.. bye!!




ENTRY INI TIDAK PENTING, TAPI KERANA INGIN MENJAGA HATI BLOGGER NI SAJA. HAHAHAHA. KUNJUNGILAH KE SINI [TEKAN] [TEKAN] [KLIK] [KLIK JUGAK] [TAK KIRA] [KLIK SINI]

So, meriah la sikit majlis menulis cerpen awak tu ye. Hahahahaha.. Tiba-tiba aku terasa rindu kat dR Rozwey sangat-sangat.



p/s: Sumpah aku tak paham tag-tag dalam dunia blogger ni. Apa jadah tah. Thanks. Camtu pun ada.


6 kutukans:

pic 1st mcm gandhi je.. hahahahaha

katon adik aku xdak tang ni noh??

@mofaizmz, hahaha. kenal ea??? hahha.. aku tengah gila.. aku edit jadi macam tuu... hahaha...

@peAh, katon adik hang?? tunggu2.. nanti aku nak letak semua kartun2 yang aku lukis tu... esspecially luna aku!! ahhaha

@ainiaa, sama-sama tarak hal lah!!!

hahha... terima kasih... tak sengaja.. terupload yang hensem pulokk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...