Sunday, December 5, 2010

Cerita Hantu [aku]

rembat gambar kat orang punya

aku pasti, semua orang mesti pernah dengar cerita hantu. Aku juga macam tu. Kadang-kadang banyak versi yang orang cerita. Si A cerita macam ni. Si B pulak cerita macam ni. Sometimes, rasa muak jugak dengar cerita hantu ni. Ish. Yang aku pelik, kenapa orang obses sangat dengan cerita-cerita hantu ni? Mesti ada jawapan dia kan? kan? Bak kata scarecrow tua, "rambut sama hitam, hati lain -lain"

Ni, aku nak cerita la sikit cerita yang aku pernah dengar. Cerita ini berlaku di sebuah asrama sekolah. Biasalah, dalam satu bilik mesti penuh dengan katil-katil. Ada yang tepi dinding, tepi kipas, tepi tingkap, tengah-tengah bilik. Ni cerita tentang si mangsa yang katilnya berada di tepi tingkap. Tepi tingkap sejuk woo malam-malam.

Pada suatu hari, Mamat terpaksa tinggal berseorangan kerana rakan-rakannya pulang ke kampung. Maklumlah cuti seminggu. Namun, kesian Mamat kerana tiket basnya lambat. Jadi, terpaksalah dia menetap di asrama berseorangan. Mamat seorang yang berani. Dia tidak pernah takut akan apa-apa. Budak-budak menggelarkannya Mat Hati Kering. Sehinggalah suatu malam.........





bersambung.......

0 kutukans:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...