Tuesday, December 14, 2010

Aku CABAR korang!!

Kali ni, aku mau buat satu cabaran untuk semua pembaca.

Senang saja.
Cabarannya: siapa yang mampu menahan diri untuk terus tengok video ni sampai habis..


Comei kan uncle ni kan..aku suka part dia nak buat idea datang tu...
Teringat balik orang-orang tua cakap, hidup ni ibarat roda..
Bila aku pikio balik, memang betol.
Masa kita bebi, kita comei gila. Makan, mandi, pakaikan pampers orang tua kita buatkan..
Pastu umur kita meningkat.. dan terus meningkat.
Sehingga lah di tahap tua.. Time ni, sangat-sangat beruntung kalau kita dapat anak yang baik..
Sebab time ni kita dah tak larat, dah nyanyuk, makan pakai pun tak terjaga.
Anak-anak la yang tolong kita nanti..tu pun kalau..
Aku perhatikan, orang-orang tua ni, bila dia semakin tua, perangai dia ke arah bebi balik..
Makan pun nak kena suap. Pastu, muka pon comei, macam bersih ja.
Perangai pun macam nyanyuk.. Hehe.. alaa. macam kita kecik-kecik dulu..
Acah-acah sikit kita gelak.. hehehehee.. mengekek!!
Sama la cam orang tua ni. Tapi tak semua. Sebab tu la orang cakap, harta paling berharga adalah anak yang soleh. Ada harta boleh hilang, tak lama. Tapi ada anak soleh syok. Mesti doakan orang tua. Doa tak putus-putus. Syoknyaaa....Hmmm.. Bila la nak sampai tahap soleh tu.. uhuhuhu...

Apa-apa pun perangai orang tua anda, dia tetap orang tua anda. Kalau takda dorang, siapalah anda. Apa-apa pun cara layanan dorang kat anda, terima aja. Sebab, lain orang lain cara. Yang pasti, mak bapak mana tak sayang anak. Mesti sayang. Kalau tak sekarang, akan datang dia sayang. Kalau sekarang dia tak sayang, dulu dia mesti sayang. Memang tuhan dah ciptakan naluri seorang bapa, naluri seorang ibu. Naluri seorang manusia.

Ah!! apa aku ngarut ni. dah nak mati ka apa..


p/s: Aku tengah sakit kepala gila-gila gila gila gila gila time aku taip cerita ni.. So, kalau ada macam ayat aku macam belit-belit tu, aku minta maaf...nantikan update terbaru dari aku.

3 kutukans:

ak rse pakcik ni pelik.. hahaha.. tp gelak jugak
wat r pop up komen.. susaa~~

pakcik ni baru dapat webcam neh... heheheh


oh.. da buat dah...

hahaha, atuk yang terbaik doh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...