Tuesday, November 30, 2010

Pelacur Perempuan Itu Melanggan Aku

haaa...


pikio bukan-bukan la tu...
kalau dak bagus la.

jangan menilai sesuatu post aku berdasarkan tajuknyaaa....
hmmmm..
alaaa...
macam orang tua-tua.. chup!!! orang-orang tua atau orang tua-tua???
aaa... macam orang tua-tua/orang-orang tua cakap la,,

"dont judge a book by its cover" entah betul ke tak aku taktau aku taip ni.. bahasa inggeris ni..
yang bermaksud " tidak hakim satu buku biseksual dia pondan kaver" betoi la tu kan... kan kan...

ok-ok serius-serius yang bermaksud " jangan menilai satu buku itu melalui kulitnya".. maksudnya jangan racist la tu... baca ja buku, jangan kira bangsa, agama, dan warna kulit.. kulit hitam ka, belang-belang ka, compiang-compiang ka, atau apa saja jenis kulit...camtu kan?? kan. kan...

salah!! salah!!! salah!!!

apa pulak salah??? habis macam mana???

Kadang-kadang, pepatah penilaian kulit buku tu boleh diguna. dan kadang ia tidak boleh diguna.. dan juga tidak releven... ish... tak pasal-pasal ja pejuang bahasa, tatabahasa, simpulan bahasa datang marah kat aku.. bukan camtu.. camni...

contohnya, buku Playboy dan buku Rekod Pelajar Darjah 1.. cuba kita applykan pepatah tu kat dua buah buku tu.. jadi camna la gamaknya?? Kalau buku rekod boleh la kot.. tapi...sambungkan..

dah la.. mengarut apa tah malam-malam ni.. baik layan peshbuk pon ok.. lenguh tengkuk jaa...


Untuk Renungan Bersama:)


p/s: orang tua adalah orang yang tua yang mungkin waris kepada si polan.. manakala orang tua-tua adalah orang yang sangat tua dan tidak bermaya dan mungkin merujuk kepada orang yang lebih matang dari kita.. namun, orang- orang tua adalah orang-orang( scarecrow) yang sudah hampir rosak kerana sudah lama tidak ditukar..


aku rasa macam nak gila!!

0 kutukans:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...