Saturday, November 20, 2010

Nak Update! Nak Update! Apa dia? Blog.. blog saya la...

Amboi... sakan nampak budak ni. Hebat betoi dia. Buat nama aku terkenal diseluruh negara. Nasib baik nama. Kalau muka? Adoi. Mana nak letak ni ha? Memang la. Tapi apa pulak pandangan masyarakat? [Abaikan karangan mengarut ini ya>>>]Masyarakat rata-ratanya menyerahkan kepercayaan bulat- bulat terhadap media seperti tv,surat khabar dan radio. Dan itu hanya satu cara mereka mendapatkan maklumat sebelum kewujudan internet. Namun, kehadiran internet sangat-sangat membimbangkan para penggiat media tv,radio surat khabar. Mana taknya. Kali ni, kalau nak tipu, yang percaya pon masyarakat luar bandar yang tiada kemudahan internet. Kali ni, kena lebih berhati-hati untuk menipu. Hahaha. Tapi, orang sekarang pon tak bodoh. Ya dak? Takkan terus percaya apa yang disampaikan bulat-bulat. Perbezaan, penyelidikkan dibuat.

Sebenarnya jari aku menaip mempunyai hubungan hati dan otak. Namun, tiada hubungan dengan akal. Hahaha. Tak paham memang betol la tu apa aku cakap. Eh, taip.
Argh! Bosan la pulak! Ha, sambung balik pasal budak tu. haih... Geram betol saya. Saya? hahahha. Mana tak nya, ok, aku bagi perumpamaan ya disini, besaq tahi dari jubuq. Tau apa maksudnya? Takkan tak paham. Ya la. Hangpa cuba berak. Haha.. Cuba? Gila apa selama ni tak pernah berak. Cuba perhatikan tahi tu.[eyuwww] Besaq dak? Secara normalnya, tahi besar. Dan cuba bandingkan dengan jubuq hangpa. Nampak? Argh!!! Susahnya kalau hangpa tak paham. Apa yang aku nak sampaikan kat sini adalah benda yang kecik dipergergasikan. Bukan besaq lagi. Ni menggergasikan cerita. Apadia yang cerita kena perbesaq ni?
Budak tu la. Kalau hangpa nak tau, benda ni tak dak apa pun. Kecik punya hal. Tu pun dari kesalahan dia jugak. Tapi yang bengangnya.... Kenapa dia besarkan cerita? Kenapa? Kenapa dia menokok tambah? Kenapa? Kalau cerita benda sebenar kepada pihak berwajib tak apa. Aku pon terima la dengan hati yang terbuka. Ya la. Masing-masing bersalah kan. Terima la. Tapi sapa nak terima kalau benda yang hang duduk orang cakap hang lompat[ perumpamaan]. Maksudnya, hang tak buat tapi dituduh buat. Sakit hati dak? Kalau dak tu memang hangpa orang jenis takda perasaan.
Masalahnya disini bukan apa. Ini soal kerugian. Pembaziran. Dia tak perasan kot mungkin dia tak kisah. Tapi, benda ni semua merugikan masa, duit, bangsa dan macam-macam kerugian. Keadilan? Sebelum tu bukankah kita dah mengamalkan kongsep keadilan? Argh!!! Ini semua politik! Politik kotor! Politik bangsa! Politik menjatuhkan bangsa. Takdak guna! Ceh. Masa tu, bukan main. Cakap berlandaskan hadis la. Al quran la. Memang la! Takpa cakap tu. Alhamdulillah. Masalahnya, mana perlaksanaan dia?? Jangan cakap pandai la. Eleh.. Budak tu pon pandai jugak pasal agama. Tapi?? hahhahaa... taknak cakap. Apa yang nak disampaikan adalah jangan gunakan agama untuk menutup hang punya punya kejahatan. Tapi gunalah agama untuk tinggal kejahatan tu.
Pendek kata, hang tu permutar belit!!! putar alam! Tapi takpa. Sampai masa nanti. Masa tu akan tiba. Cuma kita tak tahu bila. Biasa la. Hidup tiada ujian ibarat tidur bermimpikan kosong. Bosan. Tiada cabaran.[ haha. apa aku cakap tah]




p/s: kawan-kawan. bersabar ya:)


1 kutukans:

ya betul. jangan jadik bodoh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...