Thursday, June 18, 2009

Takutnya Mati


Sangat takut..
Sesangat..
Tetakut..
Sebab...
Ajal Maut Jodoh kat tangan Tuhan..
Tadi tengah hari aku dapat berita tentang kematian sorang jiran
Maksud aku die tu dok keja kedai photostate sebelah kedai aku
Baru kelmarin aku jumpa dia...
Sungguh tak sangka
Tak diduga langsung..
Dengar cerita arwah mengidap masalah jantung..
Di sini aku nak memberitahu dan nak menekankan tentang ajal maut ni.
Nak membuat pengulangan bahawa ajal maut ni tak mengira siapa
Muda tua, duit banyak, duit sikit, atau apa saja.
Kalau die datang memang tak dapat la nak elak..
Tak kira dah cukup ke tak amalan tu..
Sangat takut dengan keadaan diri aku sekarang ni..
Kalau Tuhan amik nyawa aku..

Apa yang pasti dari mana asal kita, kita akan pulang ke tempat asal kita..
Dari tanah kita datang, Kepada tanah juga kita kembali..
Dari Allah kita datang.. Kepada Allah jugak kita Kembali..

Lagu sesuai untuk didengar sambil baca post ni--> Rabbani- Pergi Tak Kembali Lagi

Sama2 la kita bermuhasabah diri..huhu
Dan marilah kita menghayati sepotong Ayat Al-Quran:

Tiap-tiap yang berjiwa akan merasakan mati. Dan sesungguhnya pada hari kiamat sajalah disempurnakan pahalamu. Barang siapa dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke dalam surga, maka sungguh ia telah beruntung. Kehidupan dunia itu tidak lain hanyalah kesenangan yang memperdayakan.
Q.S. Ali-`Imran: 185


p/s: sama-sama la kita sedekahkan al- Fatihah kepada arwah Apit. Doakan moga roh beliau ditempatkan bersama2 orang-orang yang beriman dan saleh

5 kutukans:

Tekejot aku tengok gambar tu pukul 12 malam ni.
ishk!

haha
terkejut je ke??
ish3
insafla wahai kawan2ku

dabuldahi

menginsafkan.. tp ada kene edit sikit dabuldahi. itu bukan hadis rasulullah, tapi ayat alquran, surah ali-imran:185. =)

owh ya..terima kasih..
sebab mulanya memang nak letak hadis..

trima kasih kerana pembetulan..
berbyak2 terima kasih..

:)

renungan tuk aku..haih bukak2 je kena warn kematian...huhu...
takot!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...