Monday, June 8, 2009

BOLEH KE TAK

sorry awal-awal

mungkin anda orang dah jelak ngan isu2 mat rempit ni kan. memang sangat menyampah tahap buas la!

aku nak cakap kat sini pasal gelaran mat rempit ni. apakah gelaran yang sesuai ngan binatangorang(diorang). ada satu ketika Ketua Trafik Bukit Aman, Datuk Abdul Aziz Yusof [KLIK] membuat cadangan bahawa gelaran Mat Rempit di tukar kepada samseng jalanan. Berkesan ker? apa plak penerimaan mat rempit nanti. Namun cadangan samseng jalanan tu tak dipersetujui oleh menteri belia dan sukan. Kenapa?? ha ini yang kita tak tahu( Lost n Faun). Aku dok baca byak jgk la tentang penjenamaan semula atau rebranding kepada mat rempit ni. antaranya KLIK JE [1], [2], [3],

Antara cadangan2 tu ada yang membina(ape?), perli, dan mengumpat skali. Dan macam2 lagi ungkapannya.

Takkan dorang je BOLEH bagi gelaran? aku? rakyat lain camna? aku nak namakan Mat Rempit ni dengan nama Penjenayah Beroda? BOLEH KE TAK? ke nama PENJENAYAH JALANAN? Atau lagi..hmmm.. Apa eh.. AMM(Anjing Menyerupai Manusia)? kan sedap tu. AMM.. haha(gelak sorang2). takpun Golongan Penyeri Kubur( MAT GPK).

bagi para pembaca sekalian camne?(yeke ada orang baca). mesti andaorang(korang) ada idea punya.

apa-apa pon, para jinatang rempit ni bukan saja menimbulkan kebisingan, malah memberi sumbangan terhadap jenayah di malaysia. bahkan menjadi topik yang basi di setiap blog2(seumpama ini). dan byak membazirkan masa harta banyak pihak. Polis tak yah cerita la..


p/s: anjing melompat mencari raju,
raju dah jumpa cari pula ranjit,
hak elah mat rempit xpe korang laju,
abah kau!! kalau aku dapat aku picit!!

tadi pantun, ni nak gtau. sorry gambar xde sebab xnak mempengaruhi kanak2 yang membaca

3 kutukans:

weh fork...
aku setuju dgn ko...
klu nama mat rempit tue
di tukar kan kepada penjenayah beroda...
xpon mat GPK...
cool weh nama tue..
klu mereka x sedar lagi...
mmg bebal la nama nye...

hhahaha
yeker?
xpa
nanti kita usulkan kat kerajaan malaysia ya

yg bleh aku cakap SIAL..diorang tuh..pdn muker...abis org lain nek motor skali arung org kata rempit..babi ...xpe skang aku dgn keta je...kahkahkah!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...